מכתב פרידה: "הגנת עלינו מסיבוב יח"צ של פוליטיקאים"

    איתי גדסי No Comments on מכתב פרידה: "הגנת עלינו מסיבוב יח"צ של פוליטיקאים"
    14:57
    15.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן במסר מרגש במיוחד: "מרגישה שאלישע פה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', שלחה מכתב לשר הביטחון היוצא, משה יעלון. במכתב, חיזקה התנועה את ידיו של יעלון והודתה לו על תרומתו הרבה לשמירה על ערכי צה"ל וההגנה על המפקדים והצבא.

    במכתב, אותו שלחה התנועה נכתב: "כאנשי מערכת הביטחון בעבר אנו מוקירים את פועלך כשר ביטחון, אשר ראה לנגד עיניו את ערכי צה"ל והגן על הדרג הפיקודי, תוך שמירה על ערכי יסודות הדמוקרטיה וערכי המוסר".

    בנוסף לכך שיבחה התנועה את יעלון על תפקודו אל מול המתקפה של פוליטיקאים על צה"ל ומפקדיו: "כיהנת בתפקידך בהצלחה רבה בתקופה לא קלה. תקופה בה מדינת ישראל נמצאה תחת איומים ביטחוניים רבים, אך גם תקופה בה צה"ל עצמו היה נתון תחת מתקפה של פוליטיקאים רבים. פוליטיקאים אשר לא היססו לייצר סיבוב נמוך של יחסי ציבור לעצמם על חשבון המפקדים הבכירים ביותר, על חשבון כבודו של הצבא, על חשבון ילדינו. החלטתך להגן על צה"ל בכל מחיר הייתה מרשימה ואינה מובנית מאליה ועל כך תודה".

    עוד הוסיפו: "כמפקדים לשעבר בשירות הביטחון, עם וותק ארוך בשירות, אנחנו מבינים היטב את החשיבות בהגנה על כבודם של המפקדים, על כבודו של הצבא, על השמירה על ערכיו. ההגנה הזאת היא זו שמשאירה את הצבא שלנו חזק, ערכי ומוסרי. היא משאירה אותו הצבא המקום בו אנו גאים ששירתנו, הצבא בו נהיה גאים לשלוח אליו את ילדינו. צבא בו המפקדים אינם חוששים להתבטא, צבא בו שר הביטחון נותן גב למפקדיו ומוכן להוביל אותם כמפקד ומנהיג הן בשדה הקרב והן בקרב הציבורי".

    "תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' היא תנועה אשר חפה מכל זיקה מפלגתית ופעילות חבריה נובעת מתוך דאגה עמוקה לגורל המדינה. ללא קשר לחזוננו ובו השאיפה להסדרים ביטחוניים – מדיניים אשר יבטיחו את ביטחונה וצביונה של מדינת ישראל כמדינתו הדמוקרטית של העם היהודי, יש בנו גם דאגה עמוקה לחוסנו של צה"ל ובנושא זה ייצגת אותנו נאמנה".

    המכתב ננעל בקריאה של התנועה ליעלון לפגישה משותפת בעקבות תוכנית שמגבשת התנועה בימים אלו: "לידיעתך, בימים אלה, סיימנו לגבש תכנית פעולה – מתווה לשיפור מצבה הביטחוני מדיני. נודה אם תועיל לקרוא תכנית זו. כמו כן, נשמח להפגישך עם חברי פורום התנועה לקבלת תגובתך ותפיסתך בנושא בו עוסקת התכנית".

    תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל מונה למעלה מ-220 חברים, יוצאי זרועות צה"ל, השב"כ, המוסד והמשטרה, מהדרג הבכיר ביותר, מרמת תא"ל עד רא"ל.



    0 תגובות